După ce am dat clic pe e-mail, am verificat contul de Instagram al restaurantului Casa Petrina și am văzut toate bunătățiile pe care le fac, mi s-a făcut instant poftă de pizza, lucru ce m-a determinat să fac o comandă. Așadar, dacă este făcut corect, e-mailul și social media pot lucra împreună pentru a conduce clienți și pentru a construi loialitatea brandului cu publicul țintă.

În timp ce probabil ai simțit că e-mail marketingul și social media marketing sunt la capete opuse ale spectrului de marketing, ele pot colabora, fără îndoială, pentru a beneficia de următoarea ta campanie de marketing.

Aici, vom arunca o privire la modul în care rețelele de socializare și marketingul e-mail sunt minunate separat, iar integrarea celor două poate transcende strategia de marketing la noi culmi.

 

Marketing prin rețelele de socializare

Marketingul prin rețelele de socializare este actul de promovare a conținutului pe canalele de social media, inclusiv Instagram, Facebook și YouTube, dacă este să ne referim la România. Am mai putea vorbi de TikTok care prinde extrem de bine la generația Z, sau LinkedIn pentru generația peste 30…dar în nici un caz despre Twitter. Twitter nu a prins și nici nu pare să aibă șanse să prindă în România deocamdată.

Conținutul trebuie adaptat la specificațiile fiecărui canal pentru a stimula generarea de lead-uri și creșterea gradului de conștientizare (notorietate) a mărcii.

De asemenea, e imperativ ca marketingul să răspundă nevoilor publicului de pe acel mediu. De exemplu, veți dori să aveți imagini vizuale de înaltă calitate pentru Instagram, textul nefiind foarte important (de aceea îl regăsim sub poză, cu un excerpt scurt.) iar pentru LinkedInva fi exact opusul povestea este ceea ce prinde la public.

Un beneficiu al marketingului prin social media într-o societate digitală este că 3,2 miliarde de oameni de pe glob folosesc social media. Provocarea? Abordarea organică a social media este din ce în ce mai dificilă. De exemplu, numărul de persoane care folosesc Facebook pentru a căuta noi mărci este în scădere cu 11%…. nu una dintre cele mai bune cote.

Deși marketerii de social media nu se mai pot baza pe atingerea organică, este totuși o cale viabilă în comparație cu marketingul prin e-mail. Canalele sociale permit întreprinderilor să intre în contact direct cu clienții, creând astfel loialitatea mărcii.

Conținutul distractiv și captivant, cum ar fi videoclipurile live și opțiunile de comerț în aplicație, sunt avantajele specifice canalului de marketing pe social media. De exemplu, compania de tehnologie Dell a folosit media socială pentru a-și promova noul laptop în timpul „National Coffee Day”, o sărbătoare inspirată de social media – https://www.instagram.com/p/B2_wkUQgKG0/

Marketing prin Email

Acum că am explorat cât de important este marketingul pe rețelele de socializare, ce zici de acele e-mailuri pe care le parcurg în fiecare dimineață?

Întrucât m-am înscris de bunăvoie pentru a primi e-mailuri de la aceste companii, sunt cu adevărat interesat de buletine și alte materiale promoționale de la aceste mărci – în plus, aceste mărci pot cultiva un sentiment de loialitate prin e-mail prin furnizarea de conținut personalizat, util pentru inbox-ul meu în fiecare zi.

Marketingul prin e-mail este procesul de a conduce perspectivele în josul pâlniei de vânzări, trimițând materiale de marketing direct către cei care s-au abonat la acel conținut. De exemplu, un fan al Play Station s-ar putea înscrie la buletinele de informare pentru a primi informații referitoare la noul Play Station 5, pe care îl așteaptă toată lumea, și deja volumul de căutări în Google pentru acesta a explodat în ultimele zile.

3,8 miliarde de oameni sunt ca mine – își încep ziua verificându-și e-mailul. În plus, 60% din cei trei miliarde preferă să primească materiale de marketing prin e-mail.

De ce e-mail marketing? Pentru început, această metodă de marketing conduce la vânzări. Două treimi din clienți efectuează achiziții ca rezultat direct al marketingului prin email. Și, cu un ROI mediu de 4400%, aceasta este o afacere destul de dulce. Asta înseamnă că pentru fiecare 1 RON cheltuit, vă puteți aștepta la un profit de 44 RON.

Brandurile pot integra atât rețelele de socializare, cât și marketingul prin e-mail pentru a-și crește rata de interacțiune cu clienții. Data viitoare când parcurgeți promoțiile de e-mail, gândiți-vă la modul în care publicul dvs. poate primi și conținut similar din partea rețelelor de socializare.