Conversiile de pe telefonul mobil sunt în creștere, cu toate acestea, majoritatea oamenilor favorizează în continuare calculatorul pentru a realiza tranzacții.

În ciuda faptului că dispozitivele reprezintă acum modalitatea principală pe care consumatorii navighează și își caută informațiile pe internet, clicurile și conversiile de anunțuri mobile nu sunt la fel de valoroase precum cele de pe desktop. Acest lucru s-a demonstrat în urma unei analize a 10 milioane de clicuri publicitare în 100 de conturi ale agenției de marketing digital AccuraCast.

Conversiile mobile sunt în creștere, dar nu de pe telefon se fac alegerile importante în materie de cumpărături. Dar, în timp ce conversiile mobile au crescut cu 10 puncte semnificative din 2018 până în 2019 (39% până la 49%), cele mai multe conversii provin încă de pe desktop.

Conform AccuraCast, vizitatorii desktop convertesc cu 60% mai mult decât vizitatorii de pe smartphone, iar conversiile de pe un dispozitiv desktop valorează cu 93% mai mult decât conversiile mobile, în medie.(Pentru B2C, valoarea de conversie a fost calculată ca valoare medie a comenzii, iar pentru B2B a fost calculată ca valoarea principală și înclinația de a cumpăra.”

De ce însă conversiile de pe mobil sunt mai mici decât cele de pe desktop?

În primul rând se pune problema pe seama UX (experiența utilizatorului). Enumerăm câteva dintre acestea:

  • Aplicații / site-uri de calitate scăzută care conduc trafic, dar nu conversii.
  • Pagini de destinație slabe care nu sunt prietenoase cu tranzacțiile.
  • Formate de anunțuri care generează clicuri accidentale.

O recomandare de a crește și mai mult conversiile ar fi retargetarea utilizatorilor de pe mobil care nu au convertit, pe desktop de această dată, unde este mai probabil să cumpere.

PS: Colega mea Zenkő a scris un articol despre cum te poate ajuta marketingul PPC în vânzări. Citește-l aici: Ghid pentru înțelegerea marketingului PPC