Ghid pentru înțelegerea marketingului PPC - BrandIt Tg Mureș
Ce este un blog - Brandit Targu Mures
Ce este un blog?
August 16, 2019
Conversiile de pe telefonul mobil
Conversiile de pe telefonul mobil sunt în creștere… Dar ce putem spune despre calitatea lor?
October 7, 2019
Show all

Ghid pentru înțelegerea marketingului PPC

Ghid pentru înțelegerea marketingului PPC - BrandIt Tg Mures

Un marketing digital eficient poate reprezenta o provocare pentru multe companii. Conform unui sondaj din ianuarie 2019, momentan există peste 1.518.207.412 de site-uri web pe toată lumea. Această saturație incredibilă înseamnă că și mai mulți oameni concurează acum pentru locuri de top în rezultatele motoarelor de căutare. Afacerea ta poate concura și reuși în această luptă după ce ai citit acest articol despre cum funcționează PPC.

Google continuă să schimbe și să își actualizeze algoritmul. Aceste modificări apar ca răspuns la ceea ce doresc clienții și încercările lor de a maximiza experiența de utilizator. Acest lucru poate îngreuna siteurile web să câștige pozițiile importante de top pe SERP (search engine results page), dar noi suntem aici pentru a te ajuta.

Niciun brand nu își poate permite să renunțe la prezența online. Conform Accenture, 94% dintre cumpărătorii B2B raportează că utilizează internetul înainte de a face o achiziție. MineWhat raportează în mod similar că 81 la sută dintre clienții direcți fac același lucru. Brandurile care nu au prezență online vor pierde acești clienți.

Din fericire, PPC poate oferi companiilor oportunitatea de care au nevoie pentru a-și dezvolta strategia de marketing digital. Când este utilizat corect, PPC poate lucra cu marketingul organic pentru a construi numele companiei. Dacă nu ai utilizat PPC înainte, aici este exact ceea ce trebuie să știi despre modul în care funcționează.

Ce este PPC?

PPC înseamnă plata pe clic (pay per click) și se referă la acele reclame pe care le vezi plasate pe siteuri. Brandurile proiectează aceste anunțuri pentru a viza persoanele care privesc anumite tipuri de conținut sau care au căutat anumiți termeni în motorul de căutare. Aceste anunțuri apar pentru o varietate de termeni și vei vedea că anunțurile care apar în căutări, au o mică etichetă verde lângă adresa web.

Anunțurile PPC pot fi de asemenea setate pentru retargetare, adică o încercare de readucere pe site a persoanelor care au vizitat siteul în trecut. De exemplu, să spunem că ai vizitat un magazin online și te-ai uitat la un anumit pulover o perioadă. Ai decis să nu-l cumperi la acel moment. S-ar putea să găsești în mod regulat anunțuri pentru pulovere pe alte siteuri sau chiar pe paginile tale de socializare. Așa funcționează PPC: încearcă să te determine să vizitezi siteurile web relevante. Platformele PPC includ motoarele de căutare majore, precum și siteurile de socializare precum Facebook.

Ce este Google Ads

Ce este Google Ads și cum funcționează?

Oricine este interesat să înțeleagă cum funcționează PPC va trebui să se familiarizeze cu Google Ads, fiind cea mai mare platformă PPC. De asemenea, permite întreprinderilor de pe glob să publice anunțuri care apar pe motorul de căutare Google și alte proprietăți ale Google. De fiecare dată când un utilizator face o căutare pe Google, acesta va trece prin setul de anunțuri, iar cele alese vor apărea în spațiul publicitar al paginii cu rezultate. Pentru a înțelege cum funcționează PPC, trebuie să iei în considerare această platformă.

Google realizează o sumă considerabilă de venituri din anunțurile lor – aproximativ 22 de miliarde de dolari conform datelor financiare din 2016. Ei muncesc foarte mult pentru a potrivi anunțurile care apar pe SERP cu intențiile probabile ale persoanei care face căutarea.

O componentă mare a acestui proces constă în definirea așa-numitului „micro-moment” al persoanei în cauză. Google consideră că majoritatea persoanelor care efectuează o căutare se încadrează într-una din cele patru categorii diferite:

  • Vreau să merg, ceea ce înseamnă că persoana vrea să meargă într-un anumit loc. Majoritatea căutărilor locale se încadrează în această categorie particulară.
  • Vreau să știu, ceea ce înseamnă că persoana dorește să găsească informații specifice.
  • Vreau să fac, ceea ce înseamnă că persoana respectivă vrea să facă ceva în special. În această categorie, gândește-te la persoanele care efectuează căutări „cum să faci”.
  • Vreau să cumpăr, adică persoana este gata să facă o achiziție.

Google lucrează pentru a potrivi cât mai bine reclamele cu micro-momentele specifice.

De asemenea, Google înțelege că fiecare tip de intenție are probabilitate diferită de a face click pe reclame. Un studiu realizat de Wordstream, de exemplu, a descoperit că pentru căutările în care oamenii sunt presupuși să cumpere, primele 3 spoturi publicitare au obținut 41% din clicuri. Apoi, motorul de căutare folosește un tip de licitație internă pentru a determina ce anunț trebuie specificat și unde.

Când cumperi anunțuri, licitezi pe anumite cuvinte cheie. Oferta descrie suma de bani pe care vei fi dispus să o plătești de fiecare dată când cineva face click pe anunțul respectiv.

Cuvintele cheie populare, de valoare mare, vor necesita în mod natural sume licitate mai mari decât alte cuvinte cheie, mai puțin populare.

 

Pe lângă oferta ta, Google va analiza calitatea și valoarea oferită de anunțurile tale. Acest lucru va determina locul tău în licitație. Când apare o căutare adecvată, licitația va stabili dacă anunțul tău câștigă un loc pe pagină. Motorul de căutare parcurge acest proces de nenumărate ori pe zi – Google procesează peste 3 miliarde de căutări în fiecare zi.

Care sunt avantajele utilizării PPC?

Odată ce oamenii înțeleg cum funcționează PPC, acesta poate oferi o serie de beneficii pentru branduri. Îți prezentăm câteva dintre care poți profita în propria campanie.

1.Valoare. Conform cercetărilor interne proprii ale Google, agențiile de publicitate câștigă aproximativ 2 dolari pentru fiecare 1 dolar pe care îl cheltuiesc pe Ads. Nu uita că Google procesează zilnic miliarde de căutări. Este, de asemenea, cel mai important motor de căutare din lume. Prin urmare, un anunț bine direcționat are potențialul de a aduce trafic considerabil și rentabilitate pentru companie.

 

  1. Capacitatea de a testa cuvinte cheie. Deși marketingul organic nu costă foarte mult la început, comparativ cu marketingul plătit, necesită timp și resurse considerabile. Brandurile care doresc să creeze o prezență puternică online știu că trebuie să vizeze cele mai bune cuvinte cheie pentru compania lor. Trebuie să construiască o prezență care să le permită să profite de traficul de la SERP-uri.

Cu toate acestea, este posibil ca companiile să identifice greșit cuvintele cheie pe care să le țintească. Aceștia ar putea selecta cuvinte cheie care atrag oamenii puțin probabil să se converteze în leaduri sau să se devină interesați de siteul lor. PPC permite brandurilor să-și testeze cuvintele cheie la început, înainte de a investi timp și resurser în atingerea clasamentelor înalte pe SERP.

Aceștia pot utiliza anunțurile pentru a atrage mulțimi de oameni care caută acel cuvânt cheie specific și astfel pot vedea cât de bine interacționeze acest public cu siteul și câte conversii rezultă. Dacă traficul pe care îl câștigă funcționează bine pentru firma lor, atunci își pot amplifica eforturile organice. Dacă traficul nu se convertează bine, acestea pot trece la următorul cuvânt cheie fără să-și piardă timpul.

 

  1. Crește vizibilitatea. Google continuă să ajusteze aspectul SERP-ului lor pentru a încerca să îmbunătățească experiența utilizatorului. În 2016 au eliminat reclamele care au apărut în partea laterală a paginii cu rezultatele căutării organice. De asemenea, au crescut numărul de reclame care pot apărea deasupra lor.

În mai multe cazuri, 4 reclame plătite pot apărea înaintea listărilor organice. Pe multe ecrane, acestea vor împinge toate rezultatele în jos, deci utilizatorii trebuie să dea scroll peste rezultatele plătite să ajungă la cele organice.

Prin urmare, reclamele plătite au o vizibilitate și o capacitate mai mare de a atrage clickuri. Șocant, un studiu realizat de Wordstream a constatat că aproape jumătate dintre utilizatori nu au putut nici măcar să spună diferența dintre un anunț și un rezultat organic. Utilizarea unei campanii PPC te poate asigura că brandul tău are vizibilitatea de care are nevoie pentru cuvintele cheie importante.

 

  1. Afișează conținutul imediat în fața clienților tăi. Eforturile depuse pentru a crește websiteul din punct de vedere organic necesită adesea timp înainte ca rezultatele să devină vizibile.

Din fericire, înțelegerea modului de funcționare a PPC permite companiilor să își promoveze conținutul imediat, în loc să aștepte să aibă succes prin cale organică. Publicitatea plătită poate ajuta, de asemenea, să atragă atenția și implicarea pentru pagina respectivă, care, la rândul ei, poate ajuta la creșterea acesteia în clasamentul organic.

cum functionaza ppc

Cum funcționează PPC și cum se creează campanii de calitate

Construirea unei campanii de PPC de succes necesită o planificare și o previziune considerabilă. Brandurile trebuie să aibă o strategie cu privire la licitații și bugetul lor. De asemenea, vor trebui să se gândească cu atenție la conținutul pe care îl postează în anunțul în sine.

Întreaga campanie publicitară va fi construită în jurul cuvintelor cheie vizate, de aceea este important să nu neglijezi cercetarea lor. Prin această anchetă vei afla care sunt termenii pe care publicul vizat e cel mai probabil să le caute. De asemenea, va oferi informații despre traficul pe care poți spera să-l atragi printr-un anunț de pe pagina respectivă.

Această cercetare ar trebui să fie completată și de verificarea modului în care Google afișează paginile cu rezultate pentru acel termen de căutare. Amintește-ți că Google încearcă să înțeleagă intenția utilizatorilor, uitându-se la micro-momentele lor posibile.

Verificarea aspectului paginii de rezultate pentru cuvântul cheie vizat îți va oferi informații despre câte anunțuri sunt afișate pentru acel anumit termen. Rezultatele căutării organice te vor informa, de asemenea, despre tipurile de conținut pe care probabil că vor să le găsească. Acest lucru te poate ajuta să identifici dacă acest cuvânt cheie vizează publicul tău corect.

Pe măsură ce îți dezvolți lista de cuvinte cheie, nu uita nici de căutările la specifice. Cuvintele cheie lungi sunt mai detaliate și vizează un public mai precis. Deoarece accentul devine mai mic, concurența va scădea și ea. Prin urmare, o concurență mai mică va reduce suma necesară pentru o licitație reușită. Acest lucru poate ajuta companiile să economisească bani, permițându-le, de asemenea, să se concentreze asupra unui public mai exact.

 

Ia în considerare un avocat, de exemplu. O licitație pentru un termen generic precum „avocat” sau „avocat divorț” ar putea să nu ajute prea mult un avocat într-un anumit oraș. Licitând pentru „avocat divorț din Mureș”, va ajuta, totuși, să restrângă audiența la persoanele pe care firma dorește de fapt să le țintească fără a irosi bani pe clicuri care nu le vor beneficia.

 

Pentru a crea o listă și mai puternică, ia în considerare, de asemenea, cuvinte cheie negative sau termeni pe care nu dorești să îi incluzi în căutări. Un magazin online specializat în rochii formale ar putea dori să liciteze termenul „rochii de gală” în fiecare primăvară. Probabil că nu și-ar dori ca anunțul lor să apară, totuși, pentru persoanele care caută „creează-ți propria rochie de bal”, deoarece această audiență va avea mai puțin șanse să facă o achiziție.

Gândește-te dacă există termeni care nu dorești să apară în rezultatele căutării tale. Gândește-te la alte utilizări pentru cuvintele tale cheie, și la alți indicatori că oamenii nu se vor încadra în publicul tău țintă.

 

După ce ai o listă puternică de cuvinte cheie, următorul pas este crearea anunțului în sine. Profită de tot spațiul pe care Google oferă pentru a spori vizibilitatea pe pagină. Scrie un text care îi va determina pe oameni să devină interesați și care îi încurajează pe cei care au căutat acest termen să facă click pe anunțul tău.

Pentru rezultatele căutării locale, de exemplu, oamenii doresc de multe ori să găsească informații de contact pentru companii. Acesta este motivul pentru care Google oferă informații de contact și hărți în pachetul lor local, ajutând oamenii să navigheze către afacerea pe care o doresc. Includerea unor informații de contact în anunț îți permite să răspunzi în mod similar la nevoile acestui public.

O persoană care face o căutare „Vreau să cumpăr”, pe de altă parte, va dori să vadă informații despre produse și prețuri. Includerea acestor informații în anunț te poate ajuta din nou să faci apel la public.

 

Companiile trebuie să folosească o varietate de platforme atunci când doresc să aibă o prezență de succes online. Concurența intensă de astăzi face o provocare pentru multe companii să se poziționeze bine pe paginile de rezultate. Înțelegerea modului în care funcționează PPC poate face posibilă câștigarea atenției dorite. Ia  în considerare beneficiile pe care le oferă această formă de marketing și vezi cum o poți utiliza în folosul tău.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *