Una dintre întrebările pe care le întâlnim tot mai des este următoarea: ce este un blog și cu ce ne ajută? Deși bloggingul a început ca un fel de jurnal digital, permițând indivizilor să scrie despre viața și experiențele lor, în curând a devenit un instrument de marketing pentru întreprinderi să se conecteze cu publicul lor țintă.
Astăzi, întreprinderile mici care au blog au cu 126% mai multe leaduri decât cele fără blog. Acest lucru se datorează faptului că blogurile sunt o modalitate excelentă de a adăuga o valoare pentru clienți și public prin conținut educativ și interesant care se adresează nevoilor și provocărilor lor. Iar un plus benefic este că întreprinderile sunt capabile să-și arate personalitatea prin conținutul blogului, ceea ce le ajuăa să își stabilească și să-și consolideze brandul personal.
Așadar, îți vom răspunde la întrebare și îți vom explica cum bloggingul îți poate ajuta afacerea să ajungă și să se conecteze cu publicul ideal.

Ce este un blog?

Deci, ce este un blog? Și cum diferă de site-ul principal al companiei tale?
Un blog este un site actualizat cu informații noi în mod continuu. În mod normal constă într-o colecție de postări. Postările pot fi scurte, informale, controversate sau mai profesionale.
Există câteva lucruri care diferențiază un blog de un site tradițional. Primul este că blogurile sunt actualizate în mod consecvent. Fie că un brand își actualizează blogul zilnic, săptămânal sau lunar, va pune conținut nou pe blog în mod regulat pentru ca cititorii să se poată implica. Cu un site tradițional, este posibil să găsiți se actualizeze conținutului din când în când, dar, în mare parte, acesta rămâne neschimbat pentru perioade mai lungi de timp.

Cealaltă diferență principală dintre un blog și un site tradițional este că conținutul blogului încurajează implicarea. În timp ce o pagină web tradițională oferă informații pentru vizitatori și îi încurajează să ia o anumită acțiune, conținutul blogului oferă cititorilor posibilitatea să comenteze și să pună întrebări pe postări individuale. Aceasta înseamnă că vizitatorii reacționează într-un mod diferit la postările de pe blog față de paginile principale ale site-ului.

De ce fiecare companie are nevoie de blog

Acum că știi ce este un blog, este timpul să vorbim despre cum te va ajuta acesta în dezvoltarea afacerii tale. Unul dintre cele mai mari beneficii ale bloggingului este că te ajută să te conectezi și să creezi relații cu clienții și vizitatorii. Blogul tău este un loc minunat pentru a oferi conținut care să adauge valoare pentru cititori și îi ajută să înțeleagă mai bine cum să-și rezolve cele mai mari provocări. Publicând constant conținut atractiv pe blog, vei dovedi clienților și leadurilor că brandul tău are ceva de oferit.

Tot prin intermediul blogului tău, îți poți dezvolta propria comunitate. Dacă încurajezi o comunicare activă în secțiunea de comentarii la postările tale, vei crea o comunitate de oameni care vor deveni devotați brandului tău.

Blogging-ul este, de asemenea, o modalitate excelentă de a ajuta afacerea să iasă în evidență față de concurența care oferă produse sau servicii similare. Prin conținutul articolelor postate vei putea arăta personalitate, demonstrându-ți, de asemenea, experiența în industrie. Acesta poate fi factorul decisiv pentru un consumator care se află pe gânduri dacă să cumpere de la compania ta sau de la unul dintre concurenții tăi. Poți utiliza conținutul blogului pentru a arăta consumatorilor prin ce diferă compania ta și ce valoare oferi.

Un alt beneficiu suplimentar al bloggingului este că ajută la îmbunătățirea optimizării clasamentului în motoarele de căutare. De fiecare dată când adaugi conținut concentrat pe cuvinte cheie pe site-ul tău., lucrezi la creare autorității și îți îmbunătățești șansele de a fi găsit pe motoarele de căutare. Să nu mai spunem, că un conținut de calitate ajută la îmbunătățirea rețelei de linkuri interne, ceea ce contribuie la plasarea în topul rezultatelor căutărilor pe Google. De fapt, Social Media Today raportează că companiile care au blog, au cu 97% mai multe linkuri către site-ul lor decât cele care nu. Și un alt factor important  reprezintă faptul că întreprinderile cu o secțiune de blog activă au parte de o creștere de până la 126% în numărul leadurilor primite.

Conținutul blogului nu aduce trafic către site-ul tău doar imediat după postare. Utilizatorii motoarelor de căutare vor continua să găsească postările tale în rezultate cu mult timp după publicarea acestora. Unele articole vor deveni longevive, ceea ce înseamnă că vor ajuta la creșterea traficului organic pentru o perioadă lungă de timp. Aceste conținuturi evergreen oferă o valoare imensă pentru brandurile mici, care se bazează pe căutarea organică pentru dezvoltarea afacerii.

Dacă ești interesat în dezvoltarea afacerii tale prin operarea unui blog de calitate, ne-ar plăcea să te ajutăm. Echipa noastră te poate ajuta în găsirea celui mai bun format pentru blogul tău și îți punem la dispoziție servicii de content marketing  ca să  poți oferi un conținut atractiv, educativ și distractiv pentru vizitatorii tăi în mod constant.